Smoczek dla niemowlaka ma pewne podstawowe funkcje – przede wszystkim ma uspokoić i odstresować dziecko. Na rynku dostępnych jest wiele modeli smoczków, produkowanych przez różne firmy. Czy należy wybrać po prostu najtańszy model? A może wybrać taki, który zabawnie wygląda? Oczywiście, że nie o to chodzi. Wybierając smoczek dla niemowlaka koniecznie zwróć uwagę na atesty, poświadczające jego bezpieczeństwo – zarówno pod względem materiałów, z jakich jest wykonany, jak i też jego ergonomicznej budowy.
Po czym poznać dobry bezpieczny smoczek dla dziecka?
Niektóre dzieci w pewnym okresie swego życia właściwie nie rozstają się ze smoczkiem. Ma on częsty kontakt z ich wrażliwą skórą i jamą ustną. To właśnie dlatego rodziców obwiązuje bezwzględna zasada – wybieraj tylko smoczki, które posiadają certyfikaty bezpieczeństwa i jakości, wykonane z materiałów nieuczulających i nietoksycznych. Wszystkie części smoczka powinny być ze sobą solidnie zespolone, aby żadna z nich nie oderwała się i nie spowodowała ryzyka zadławienia się. Tarcza powinna być wykonana w taki sposób, by zapewniała swobodny dostęp powietrza do skóry wokół ust. Najlepiej wybrać smoczek, który posiada tarczę z otworami. Jednym z wiodących producentów smoczków jest firma Bibs. Oferuje ona smoczki z naturalnego kauczuku hevea lub z silikonu.
Smoczki uspokajające renomowanej firmy
Duński producent postarał się nie tylko o to, by smoczki niemowlęce były wentylowane i świetnie dostosowane do dziecięcej anatomii. Są one także świetnie dopracowane designersko i wyróżniają się stylem retro. Są one dostępne w wielu opcjach kolorystycznych. Twoje dziecko nie przyjmuje smoczka? To się zdarza. Smoczki niemowlęce mają uspokajać i koić przed snem, są jednak dzieci, które mają zupełnie inne potrzeby i odrzucają smoczek. W takiej sytuacji zmuszanie dziecka do smoczka spowoduje skutek odwrotny od zamierzonego. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, co pomaga dziecku w osiągnięciu emocjonalnego dobrostanu – być może będzie to spokojne bujanie go w ramionach mamy lub taty, czy słuchanie ich głosu.
Materiał reklamowy, przygotowany przez partnera serwisu