Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Tablica multimedialna i interaktywna podłoga. Na jakich lekcjach sprawdzą się najlepiej?

Nowoczesne pomoce dydaktyczne to w dzisiejszych realiach oświatowych w zasadzie norma. Prawie każda z pracowni w szkołach wyposażona jest w tablicę multimedialną. Dzięki dofinansowaniom, coraz więcej placówek jest także w stanie zakupić podłogę interaktywną. Sprawdzamy, na jakich zajęciach nowe technologie zdają egzamin, a na jakich lepsze efekty dają tradycyjne metody!

Tablica multimedialna czy podłoga interaktywna – co wybrać?

Trudno mówić tutaj o wyborze, każde z urządzeń działa inaczej i każde sprawdza się w różny sposób w poszczególnych obszarach nauczania. Tablica multimedialna, z odpowiednim wykorzystaniem dostosowanych do niej podręczników i programów, sprawdzi się na większości zajęć. Urozmaici lekcje języka polskiego, poprzez poszerzenie treści dostępnych w papierowych podręcznikach, pozwoli lepiej wyobrazić sobie figury przestrzenne na lekcjach matematyki czy zobrazuje przekrój komórki na biologii. Podłoga interaktywna ma jeszcze szersze zastosowania! Pozwala na tworzenie quizów z każdego przedmiotu, przenosi do świata wirtualnego laboratorium, umożliwia bajkoterapię, udział w cyfrowych zawodach pływackich czy tworzenie sztuki za pomocą ruchów dłoni i nóg.

O ile tablica multimedialna nie daje możliwości użycia jej na zajęciach wymagających od dzieci ruchu czy tych, o charakterze artystycznym, o tyle wszelkie interaktywne projektory mogą być wykorzystywane na wychowaniu fizycznym, technice czy plastyce. Odpowiednie pakiety aplikacji dostępne na urządzenia, są w stanie wzbogacić zajęcia z informatyki ucząc kodowania czy pozwalając na obcowanie z robotem!

Oba narzędzia natomiast świetnie sprawdzą się w nauce języków obcych. Dzięki połączeniu nauki z zabawą, słówka i struktury gramatyczne pozostaną z uczniami na dłużej. Użycie multimedialnych quizów czy zabawa na podłodze poprzez wskakiwanie na odpowiednie słówka, sprawi, że uczenie się języka nie będzie nudnym obowiązkiem, a genialną rozrywką!

Nowoczesne pomoce dydaktyczne – rozwiązanie dla nauczycieli i uczniów

Nowoczesna szkoła to także wielkie ułatwienie dla nauczycieli. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii, mogą oni przygotować niekonwencjonalne zajęcia, które zaciekawią uczniów i sprawią, że zdobyta wiedza pozostanie z nimi na dłużej. Producenci tablic multimedialnych czy interaktywnych podłóg chcę odciążyć pedagogów – do swoich urządzeń często dołączają specjalne scenariusze zajęć, które można przeprowadzić z wykorzystaniem danego sprzętu, a także karty pracy do wypełnienia dla uczniów.

Wiele przeprowadzonych badań dość jednogłośnie wskazuje, że to właśnie interaktywne zajęcia, które bezpośrednio angażują dzieci, umożliwiają przyswojenie od 40% do nawet 80% więcej informacji niż te prowadzone w tradycyjny stylu. Ponadto, udział jak największej ilości zmysłów w procesie nauki zdecydowanie przyspiesza ten proces! Poprzez grę zespołową lub rywalizację, uczniowie poznają zasady fair-play i uczą się współpracy. Zacieśniają się więzi między rówieśnikami, a nauczyciele są w stanie szybko i sprawnie przygotować zajęcia, których maluchy długo nie zapomną!